zaterdag 12 februari 2011

Helemaal in de wolken, in Barcelona

Het vliegtuig staat klaar voor vertrek.
Opstijgen!
Boven een flink pak wolkendek
Vandaag was het dan zo ver. De eerste keer in m'n leven dat ik met een vliegtuig ben meegeweest.
Het KLM toestel zou rond 09:35 vertrekken. Om 09:55 zaten we in de lucht. Voordat ik in het vliegtuig zat, dus wachtend in de gate voelde ik me zelf niet zo lekker. Moest vaak plassen en voelde me eventjes misselijk. Na wat taxiën maakte de motor veel toeren en voordat we het wisten zaten we in de lucht. 
Schaduw van het vliegtuig in het wolkendek
Het was erg aan het regenen, maar na een paar minuten zaten we boven de eerste wolkenlaag. Het was droog, maar hadden door het regenachtige weer beneden geen zicht van bovenaf. Daarna gingen we nog een wolkenpartij over en kwamen in een hele andere wereld. Wat een ervaring, de eerste keer vliegen! Een strakke blauwe lucht, met een felle zon die recht door het raampje scheen. Uiteindelijk geland en beviel erg goed! Moesten wel even op de koffers wachten. En daarna de huurauto opgehaald. Ik vermaak me hier nog wel!

(Update 22:00 uur):
Het weer:
Het was hier vanmiddag best warm toen ik de auto uit stapte. Het was hier rond de 15 a 17 graden. Het windje was zacht en de zon scheen heerlijk. Wat een verschil met Nederland, waar het eerder nog goot van de regen.

Rond een uur of half zeven werd het al snel kouder en koelde het wel aardig af.
Echter is de winter in Spanje heel anders. De bladeren groeien momenteel gewoon aan de bomen, en de palmbomen staan in volle bloei.




Een vliegtuig boven het wolkendek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten